drottningen och fisken!

en drottning var en gång vid den lilla fiskar sjön. hon sätter sig på bryggan. hon ser att en liten fisk hoppar upp till ytan och sätter sig bredvid henne. fisken sa sedan, önska dig något. vad du vill drottningen. men kom ihåg att va du än önskar kommer kungen(din man) att få dubbelt så mycket mera av det du önskar.

- jag önskar att jag var jätte rik, sa drottningen.

- nu är du jätte rik, men kom ihåg att kungen är dubbelt så mycket rikare, sa fisken.

- jag önskar att jag var jätte vacker, sa drottningen.

- nu är du jätte vacker, men kungen är nu dubbelt så vacker som du, sa fisken.

drottningen börjar bli ursinnig.

- jag önskar att jag får en liten hjärt attack, sa drottningen och log.


Kommentarer
Postat av: soffia

Hejsan :) Fin blogg!

Allt bra med dej ? :)

Ha en jättebra söndag!

2009-10-11 @ 12:08:58
URL: http://enriktigblondin.blogg.se/
Postat av: natalie

mina brillor :p!<3

2009-10-13 @ 18:42:26
URL: http://varierad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0